my fucking 2008

2008-12-30, 23:24:47 / Kategori: Allmänt

År 08 började med en fruktansvärt dåligt nyår, jag har lärt mig (som jag dock redan tidigare visste, som vissa andra kanske inte visste ;) att man ska fan inte ta nyår "som den kommer". Straxt efter det fyllde jag 18, inge mer med det då. Utgångar lite då och då. 

Jag åkte till Thailand i mars och de tre sista dagarna fick jag bäckenbotteninflamation eller något sånt skit, låg i feber och kunde inte röra mig pga njuront. Enligt läkarna där hade jag tydligen ont pga ägglossning? När vi kom tillbaka till Sverige upptäktes det väldigt snart vad det var för fel på mig. (Ett av dom iallafall haha). Hela situationen fick mig att hoppa av andra ring i Rudbeck, och jobba på dagis istället. Vilket var en helt underbar tid.

Jag jobbade även på en ungdomsgård i Edsberg med Balex ett tag, Zekez. Helt okej tid, tills skolan och allt började. Behövde mer tid för skolan och fick mindre tid för Zekez.

I Mars (innan Thailand) skaffade jag mig en pojkvän, vi var tillsammans ett tag fram tills sommaren. Då jag åkte till Sunny Bitch med Korven och Cillen som redan var där, hade en helt underbar tid, kunde inte varit bättre, eller jo om vi hade varit där längre. Resan fick mig att inse saker som snart föll på plats, som fortfarande inte känns så säkra men finns inget att göra åt saken.. 

Under sommaren upptäckte jag, Josefin, Denise och Sara att vi har jävligt roligt på krogen tillsammans och mina utgångar har ökat kraftigt. Jag älskar att vara social med mina nära och kära, men även lära känna nytt folk.

Sommaren tog slut och jag började ny skola, Jag började första ring på Consensum hälso- och vård gymnasium. Jag går omvårdnad med enmassa jävla brudar, och ni alla vet ju mina åsikter om brudar. Men jag trivs i skolan och med lärarna, det är något iallfall.. Och hela första terminen har väl rullat på bra. Vi har redan hunnit praktisera vilket var inom äldreomsorgen, och det var absolut ingenting för mig. Får jag välja själv jobbar jag hellre med barn än äldre.

Annars under året:

  • Jag och massa av mina brudar (som jag tycker om haha) kommit varandra närmare, och det känns toppenbra!
  • Jag gick från långt till kort hår. Är dock på G att bli blond igen!
  • Mina piercingar har ökat med fyra stycken faktiskt, vart dom är får ni lista ut själva.
  • Jag har lärt känna nytt härligt folk, blandannat Christian, Fredrik och Robin. Sjukt trevliga killar. (Sen har vi andra också, men valde att dessa skulle få synas i bloggen den här gången)
  • Kung Carl i märsta har varit ganska populärt när man inte har haft något bättre för sig på helgerna.
  • Det var även på Kung Carl jag fick årets fylla. Ingen kommentar.

År 2008 har inte varit mitt bästa år men inte mitt sämsta heller. Jag får hoppas på att år 2009 blir bättre än mina tidigare år.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?